بهترین متخصص تغذیه تهران

بهترین متخصص تغذیه تهران و ارتباط بین رژیم های غذایی که یک متخصص تغذیه با در نظر گرفتن هدف  و نیاز افراد مختلف ارائه میدهد را در این مقاله بررسی خواهیم کرد.

به طور کلی متخصص تغذیه شخصی است که در زمینه ی تغذیه دانش داشته و در تلاش است که افراد با توجه به نیاز های متفاوت بهترین برنامه ی تغذیه  را جهت داشتن تنااسب اندام داشته باشند.

موارد مهمی که یک متخصص تغذیه برای برنامه ریزی رژیم غذایی در نظر میگیرد شامل موارد زیر است:

  • بررسی بدن فرد
  • در صورت داشتن سابق بیماری حتما به متخصص تغذیه اطلاع داد شود.
  • اگرفرد دارویی مصرف میکند حتما به متخصص تغذیه اطلاع داده شود.
  • برنامه ریزی غذایی برای افرادی که نیاز به افزایش وزن و یا کاهش دارند.
  • ارزیابی تغذیه افراد ورزشکار
  • نوشتن برنامه غذایی جهت تثبیت وزن

رژیم تعذیه ورزشی

متخصص تغذیه ورزشی

متخصص تغذیع با استفاده از یک برنامه تغذیه ورزشی و با در نظر گرفتن اندام افراد مورد نظر کمک میکند تا اشخاص بتوانند تناسب اندامی داشته باشند عموماً افرادی که در این زمینه فعالیت دارند، متخصصین تغذیه ورزشی هستند که در این زمینه اطلاعات بسیار منحصر به‌ فردی دارند. ورزش  و فعالیت ‌های روزانه به همراه داشتن تغذیه مناسب به کمک تشخیص متخصصین تغذیه ورزش یکی از عوامل مهمی است که باعث افزایش متابولیسم بدن می‌شود.

رژیم های غذایی سخت بدونه کمک متخصص و نداشتن علم کافی باعث آسیب های زیادی برای افراد خواهد شد ولی با داشتن تغذیه مناسب به همراه ورزش میتوان به ایده عال های مناسب رسید. متخصص تغذیه با اشتفاده از تغذیه و فعالیت ها ی ورزشی مناسب با در نظر گرفتن شرایط فیزیکی و غذایی افراد بهترین عامل برای داشتن تناسب اندام است

با کمک متخصص تغذیه و با توجه به سن، وضعیت بدن و نوع ورزش و جثه می توان بهترین تغذیه را داشت. متخصص تغذیه با توجه به نوع ورزش مقدار کربوهیدرات، چربی و پروتئین را توصیه خواهد کرد و مصرف نکردن مواد غذایی نامناسب باعث میشود فرد به نتیجه دلخواه نرسد.

رژیم دهی در دوران بارداری

رژیم غذایی دوران بارداری

 تغذیه در دوران بارداری از موارد مهمی  است که هر مادری باید در دوران بارداری به آن توجه و دقت لازم را باید داشته باشد زیرا در طول بارداری نیاز بدن به مواد مفید مغذی بیشتر است  همچنین خانم های باردار با تغییرات فیزیکی و هورمونی که دارند برای حفظ سلامتی خود و فرزندشان باید مواد غذایی مفیدی رو دریافت کنند و باید مواد مغذی  و ویتامین های موثر رو به کمک یک متخصص به صورت متعادل برای داشتن یک فرزند و بارداری سالم مصرف کنند.

گروه های غذایی که متخصص باتوجه به افراد مختلف توصیه میکند:

  • نان، غلات و برنج برای در یافت منبع غنی از انرژی
  • سبزیجات و میوه که سرشار از آنتی اکسیدان هستند
  • لبنیات مانند شیر، ماست و پنیر که منابع غنی از ویتامین D و کلسیم هستند
  • گوشت قرمز، ماهی، مرغ، حبوبات،تخم مرغ برای در یافت پروتئین
  • چربی ها، روغن ها و قند
  • مصرف حبوبات وغلات برای دریافت فیبر

بسیاری از مادران در طول بارداری نگران افزایش وزن هستند که با دریافت یک رژیم بارداری درست از متخصص تغذیه آقای انوشه میتوانند از تحلیل عضلات بدن مادر جلوگیری کنند، رشد جنین و تشکیل جفت موارد مهمی است که باید در طول بارداری به آن توجه لازم شود.

گیاهخواری در دوران بارداری

بهترین رژیم غذایی در دوران شیردهی

بسیاری از مادران شیرده به این فکر می کنند که آیا غذاهایی که می خورند بر شیر مادرشان تأثیر مییگذارد یا خیر

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که آیا برای جلوگیری از مشکلات گوارشی یا آلرژی در نوزادتان، اجتناب از مصرف چه مواد غذایی ضروری است؟ یا برای داشتن بهترین شیر باید چه مواد غذایی را مادر در برنامه غذایی خود داشته باشد؟

ولی جواب درست به این سوال این است که بدونه توجه به آنچیزی که مادر میل میکند شیر برای کودک مناسب خواهد بود. بدن مادر دقیقا می داند که کودک در هر مرحله از رشد به چه تغذیه ای نیاز دارد.

خانم های باردار چه مواد غذایی را مصرف کنند:

  • ۲ تا ۳ بار در روز از غذاهای پروتئینی مانند گوشت، مرغ، ماهی، تخم مرغ، لبنیات، لوبیا، آجیل و دانه ها استفاده کنید.
  • روزانه سه وعده سبزیجات از جمله سبزیجات سبز تیره و زرد مصرف کنید.
  • دو وعده میوه در روز بخورید.
  • غلات کامل مانند نان سبوس دار، پاستا، غلات و بلغور جو را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید.
  • برای رفع تشنگی آب بنوشید. بسیاری از زنان در هنگام شیردهی تشنه هستند. با این حال، مجبور کردن خود به نوشیدن مایعات باعث افزایش وزن نمی شود.
  • محدودیت های غذایی از دوران بارداری برای مادران شیرده اعمال نمی شود.
  • رژیم های گیاهخواری می تواند با شیردهی سازگار باشد. اگر از گوشت پرهیز می کنید، مطمئن شوید که منابع آهن و روی دیگر مانند لوبیا خشک، میوه های خشک، آجیل، دانه ها و لبنیات مصرف می کنید. اگر از تمام محصولات حیوانی (رژیم غذایی وگان) اجتناب می کنید، باید مکمل B12 مصرف کنید تا مطمئن شوید که کودک شما دچار کمبود B12 نمی شود.

متخصص تغذیه و رژیم غذایی فوری

رژیم غذایی فوری

رژیم غدایی فوری به علت عدم تامین منابع غذایی مفید و ویتامین ها باعث ایجاد آسیی ها ی جدی به بدن خواهد شد ولی اگر شما در شرایطی قرار گرفتین که تصمیم بر کاهش وزن فوری دارید توصیه میکنم حتما با زیر نظر بودن یک متخصص تغذیه این روند را اجرا کنید و توجه به این نکته الزامی است که از مکمل ها و قرص های ویتامین حتما استفاده شود و بعد رسیدن به وزن دلخواه برای ثابت نگه داشتن وزن مجددا از رژیم اثبات وزن استفاده کنید.

رژیم غذایی چاقی برای افزایش وزن

افزایش وزن سالم مستلزم تمرکز بر روی غذاهای مغذی است که از بدن حمایت می کنند. رسیدن به وزن بیشتر ممکن است زمان ببرد، اما خوردن غذاهای متنوع می تواند به فرد در رسیدن به اهداف خود کمک کند. قبل از ایجاد هرگونه تغییر عمده در رژیم غذایی، بهتر است با یکپ متخصص تغذیه صحبت کنید تا اهداف سالم و بهترین راه برای رسیدن به آنها را شناسایی کنید. همه استراتژی های افزایش وزن برای همه افراد مناسب نیستند.

در فرایند وزن کم کردن باید دقت کنید که این کار را به درستی انجام داده و از یک برنامه غذایی برای چاق شدن استفاده کنید. مصرف نوشابه ،شیرینی، بستنی و فست فودها در عین حال چاق میکند میتواند هم باعث بروز بیماری شود. اگر کمبود وزنمواجه هستید قت کنید که مقدار متعادلی از توده عضلانی و چربی سالم اضافه کنید. در این صورت به خوبی و زیبایی، وزن می‌گیرید؛ در غیر این صورت با رژیم غذایی نامناسب شکم و پهلوی‌تان بزرگ خواهد شد و به ظاهری زیبا و متناسب نخواهید رسید.

رژیم غذایی لاغری برای کاهش وزن

رژیم ها فقط برای کاهش وزن نیستند. در حالی که تغییر رژیم غذایی می تواند یکی از بهترین راه ها برای کاهش وزن باشد، اما همچنین می تواند راهی برای بهبود عادات غذایی، تمرکز بر سلامتی و داشتن یک سبک زندگی سالم تر باشد.

هدف بعضی از رژیم های غذایی کاهش اشتهای شما برای کاهش مصرف غذا است، در حالی که برخی دیگر پیشنهاد می کنند مصرف کالری و کربوهیدرات یا چربی را محدود کنید. و افرادی دیگر به جای محدود کردن برخی غذاها، بیشتر بر روی برخی الگوهای غذایی و تغییرات سبک زندگی تمرکز می کنند. علاوه بر این، بسیاری از این رژیم های غذایی باعث سلامتی بیشتر خواهند شد که فراتر از کاهش وزن است.

نکاتی مهم که برای کاهش وزن باید رعایت کنیم:

  • صبحانه را حذف نکنید

نخوردن صبحانه به کاهش وزن کمکی نمی کند. ممکن است مواد مغذی ضروری را از دست بدهید و ممکن است در طول روز بیشتر میان وعده بخورید زیرا احساس گرسنگی می کنید.

  • وعده های غذایی منظم بخورید

غذا خوردن در زمان های منظم در طول روز به سوزاندن کالری با سرعت بیشتری کمک می کند. همچنین وسوسه خوردن میان وعده های غذایی سرشار از چربی و قند را کاهش می دهد.

  • میوه و سبزی فراوان بخورید

سه ماده ضروری برای کاهش وزن موفق میوه ها، سبزیجات کم کالری و چربی و سرشار از فیبر هستند آنها همچنین حاوی مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی هستند.

  • فعالیت و تحرک بیشتری داشته باشید

فعال بودن کلید کاهش وزن و حفظ آن است. ورزش علاوه بر فواید زیادی که برای سلامتی دارد، می‌تواند به سوزاندن کالری‌های اضافی که نمی‌توانید تنها از طریق رژیم غذایی از دست بدهید، کمک کند.

فعالیتی را پیدا کنید که از آن لذت می برید و می توانید در برنامه روزانه خود قرار دهید.

  • مقدار زیادی آب بنوشید

مردم گاهی تشنگی را با گرسنگی اشتباه می گیرند. وقتی یک لیوان آب واقعاً همان چیزی است که نیاز دارید، می توانید کالری کمتری مصرف کنید.

  • غذاهای با فیبر بالا بخورید

غذاهای حاوی مقدار زیادی فیبر می توانند به شما کمک کنند احساس سیری داشته باشید، که برای کاهش وزن عالی است. فیبر فقط در غذاهای گیاهی مانند میوه ها و سبزیجات، جو دوسر، نان سبوس دار، برنج قهوه ای و ماکارونی و لوبیا، نخود و عدس یافت می شود.

  • برچسب و میزان کالری روی مواد غذایی را بخوانید

دانستن نحوه خواندن برچسب‌های مواد غذایی می‌تواند به شما در انتخاب گزینه‌های سالم‌تر کمک کند. از اطلاعات کالری استفاده کنید تا بفهمید که چگونه یک غذای خاص در میزان کالری روزانه شما در برنامه کاهش وزن قرار می گیرد.

  • از بشقاب کوچکتر استفاده کنید

استفاده از بشقاب های کوچکتر می تواند به شما در خوردن وعده های کوچکتر کمک کند. با استفاده از بشقاب ها و کاسه های کوچکتر، ممکن است بتوانید به تدریج به خوردن وعده های کوچکتر بدون گرسنگی عادت کنید. حدود 20 دقیقه طول می کشد تا معده به مغز بگوید که سیر است، بنابراین به آرامی غذا بخورید و قبل از اینکه احساس سیری کنید، غذا خوردن را متوقف کنید.

  • غذاها را ممنوع نکنید

هیچ غذایی را در برنامه کاهش وزن خود ممنوع نکنید، به خصوص آنهایی که دوست دارید. ممنوع کردن غذاها فقط باعث می شود که هوس بیشتری برای آنها داشته باشید. هیچ دلیلی وجود ندارد که تا زمانی که در مقدار کالری روزانه خود باقی بمانید، نتوانید از این خوراکی گاه به گاه لذت ببرید .

  • غذاهای پرکالری و ناسالم را خریداری نکنید

برای جلوگیری از وسوسه، غذاهای ناسالم مانند شکلات، بیسکویت، چیپس و نوشابه های گازدار شیرین را در خانه نگهداری نکنید. در عوض، تنقلات سالم مانند میوه، نان جو دوسر، ذرت بو داده بدون نمک یا شیرین نشده و آب میوه را انتخاب کنید.

  • مصرف الکل

مصرف الکل میتواند باعث اضافه وزن شود و با گذشت زمان، نوشیدن بیش از حد به راحتی می تواند به افزایش وزن کمک کند.

  • وعده های غذایی را با برنامه ریزی میل کنید

سعی کنید صبحانه، ناهار، شام و میان وعده های خود را برای هفته برنامه ریزی کنید و مطمئن شوید که میزان کالری خود را رعایت می کنید. ممکن است تهیه یک لیست خرید هفتگی برای شما مفید باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.