رژیم غذایی فوری در تهران

رژیم غذایی فوری در تهران : این روزها، زندگی ماشینی روزمره اکثر شهرنشینان، مشغله‌های کاری، درگیری­های زندگی و… باعث کم‌ تحرکی و وضعیت غذایی نامطلوب در اکثریت افراد شده است. معمولا عدم انجام فعالیت‌های ورزشی باعث افزایش وزن و نارضایتی از استایل و فرم بدنی در اکثریت می‌شود. این اتفاق در صورتی است که در دنیای امروزی داشتن اندامی ایده آل و ظاهری مناسب برای اکثریت حائز اهمیت است. پیدا کردن یک رژیم لاغری سریع تنها دغدغه بانوان نیست و تعداد زیادی از آقایان و جوانان نیز درگیر این موضوع هستند. برای رسیدن به وزن ایده‌آل و کاهش وزن سریع باید یک سری عوامل در کنار هم به ‌صورت موازی پیگیری شوند تا نتیجه مطلوب به دست آید.

از عواملی در که کاهش وزن سریع تأثیرگذار است:

1) رعایت رژیم مناسب

2) ورزش و انجام حرکات اصلاحی

3) خواب کافی

4) دوری از اضطراب و استرس

بهترین رژیم غذایی فوری چه ویژگی‌هایی دارد؟

هر رژیم اصولی و درستی، بر پایه‌ی قانون‌های مشخصی طراحی شده است. به‌عنوان مثال یک رژیم اصولی و صحیح باید دارای تمام گروه‌های غذایی باشد و فرد را به خوردن یک سری غذاهای خاص محدود نکند. رژیم‌های غذایی معتبر در کنار کاهش وزن؛ باید سبک زندگی شما را تغییر داده و شما را به سمت سالم خوردن، سوق بدهند. در ادامه قانون‌ها و ویژگی‌های یک رژیم معتبر را بررسی می‌کنیم.

1) رژیم لاغری هیچ‌کس مانند رژیم دیگری نیست.

در روش‌های لاغری غیر اصولی سن، وزن، جنسیت، قد و میزان فعالیت جسمی تأثیری در برنامه غذایی ندارد. یعنی در آن‌ها، هر سنی که باشید و هر وزنی که داشته باشید، باز هم برنامه غذایی‌تان با بقیه فرقی نمی‌کند. این در حالیست که در بهترین رژیم لاغریِ اصولی و معتبر تمام ویژگی‌های یک فرد در نظر گرفته می‌شود. سپس، برنامه غذایی، متناسب با آن ویژگی‌ها چیده می‌شود. به‌عنوان مثال در یک رژیم اصولی، کالری مورد نیاز زنان و مردان متفاوت است و یا هرچه بلند قدتر باشید به کالری بیشتری نیاز دارید.

2) شامل تمام گروه‌های غذایی می‌شود.

همانطور که از پیش گفته شد یک رژیم لاغری خوب شامل همه گروه‌های غذایی می‌شود. اکثر رژیم‌های نامعتبر، خوردن برخی از گروه‌های غذایی را محروم می‌کنند یا فقط اجازه خوردن یک سری غذاهای خاص را می‌دهند. به‌عنوان مثال فقط در آن‌ها می‌توانید گروه‌های پروتئینی را بخورید و از خوردن کربوهیدرات محرومید. بدن برای انجام کارها به سوخت و ساز نیاز دارد و سوخت بدن کربوهیدرات است. شما باید بهترین رژیم لاغری را انتخاب کنید تا از سوخت اصلی بدن محروم نشوید.

رژیم غذایی فوری در تهران

4) رژیم لاغری اصولی هیچ وعده غذایی را حذف نمی‌کند.

بسیاری از رژیم‌ها برای کاهش وزن سریع‌تر، یک یا دو وعده را حذف می‌کنند. به‌عنوان مثال اجازه خوردن وعده شام را نمی‌دهند و یا هیچ میان‌وعده‌ای در برنامه غذایی آن‌ها در نظر گرفته نمی‌شود. رژیم لاغری اصولی، باید هر سه وعده اصلی صبحانه، نهار، شام و همچنین سه الی چهار میان‌ وعده را داشته باشد. اگر وعده غذایی را حذف کنید، به‌زودی از رژیم گرفتن خسته می‌شوید و دائماً احساس گرسنگی می‌کنید. برای همین با کوچک‌ترین وسوسه‌ای رژیم خود را می‌شکنید. در یک رژیم لاغری خوب، هیچ موقع احساس گرسنگی نخواهید داشت. بعضی از رژیم‌ها، به‌شدت کم‌کالری یا محدودند.

4) رژیم لاغری خوب به صرفه است.

رژیمی اصولی است که نیاز به هزینه‌های اضافی برای خرید داروهای لاغری، دمنوش، قرص و غذاهای خاص نداشته باشد. یعنی به غذاهای خاص محدود نشود یا آن‌قدر پرخرج نباشد که هر کسی از عهده‌ی خرید غذاهای آن برنیاید.

5) رژیم لاغری خوب شما را تنها نمی‌گذارد.

بسیاری از رژیم‌های غذایی بعد از ثبت نام و دریافت برنامه غذایی، پرونده‌شان بسته می‌شود. خودتان باید آنقدر پشتکار داشته باشید که بتوانید تا آخر راه را ادامه دهید. در چنین رژیم‌هایی نبود یک پشتیبان یا راهنما به‌شدت به چشم می‌خورد. کسی نیست به شما بگوید چه کاری باید انجام دهید یا اگر با مشکلی رو به رو شدید، راه حلی به شما ارائه کند. ثبت نام در یک برنامه غذایی لاغری، اول راه است. برای اینکه به خوبی و سلامت، راه کاهش وزن را به انتها برسانید، به یک تیم پشتیبانی نیاز دارید تا شما را راهنمایی کند و به سوال‌ها یا مشکل‌های پیش آمده احتمالی پاسخ دهد.

6) رژیم غذایی اصولی عجله‌ای برای کاهش وزن ندارد.

رژیم‌های زیادی برای درمان بیماری‌های خاص یا تناسب اندام ورزشکاران و مدل‌ها وجود دارد. این رژیم‌های غذایی برای لاغری، در مدت زمان کوتاه، کاهش وزن زیادی را وعده می‌دهند. بسیاری از افراد با وجود اینکه نیازی به این دست رژیم‌ها ندارند؛ اما بازهم وسوسه می‌شوند تا به کاهش وزن سریع برسند. به خاطر داشته باشید که این وزن و چربی‌ها، در طول سالیان دراز، در بدن ما جمع شده و به هیچ وجه یک شبه از بین نمی‌رود.

اکثر افرادی که چنین رژیم‌هایی را انتخاب می‌کنند، شاید در عرض یک هفته وزن زیادی هم کم کنند؛ اما این کاهش وزن دائمی نیست و بعد از پایان دوره رژیم دوباره وزن قبلی و یا حتی بیشتر از آن برمی‌گردد. چرا که در این مدت صرفاً آب و ماهیچه‌های بدن از بین رفته‌اند و چربی‌ها همچنان در جای خود باقی هستند. بسیاری از افرادی که سریع وزن‌شان را پایین می‌آورند، دچار افتادگی و شل‌شدگی پوست می‌شوند. ریزش مو، سو‌ءهاضمه، تیره شدن رنگ پوست، یبوست و کمبود ویتامین از دیگر عوارض جانبی کاهش وزن سریع است.

نکاتی در رابطه با کاهش وزن در رژیم غذایی فوری

1) صبحانه با پروتئین بالا میل کنید. خوردن صبحانه با پروتئین بالا می‌تواند میل به خوردن و دریافت کالری را در طول روز کاهش دهد.

2) از نوشیدن نوشیدنی‌های شیرین و آب‌میوه خودداری کنید. این‌ها جزو چاق‌کننده‌ترین خوراکی‌هایی هستند که می‌توانید مصرف کنید.

3) قبل از غذا آب بنوشید. نوشین یک لیوان آب سی دقیقه قبل از خوردن غذا می‌تواند با پر کردن بخشی از حجم معده شما، میل شما را کاهش دهد.

4) غذاهای مناسب برای کاهش وزن را انتخاب کنید. بعضی از غذاها برای کاهش وزن بهتر از سایرین هستند. در اینجا فهرستی از چند غذای سالم برای کاهش وزن ارائه‌شده است.

تخم‌مرغ کامل

اگرچه مصرف زیاد تخم‌مرغ باعث افزایش کلسترول بد یا LDL  در بعضی از افراد می‌شود، اگر نیاز به کاهش وزن‌دارید، یکی از بهترین مواد غذایی برای خوردن است. آن‌ها سرشار از پروتئین و چربی هستند.

سبزی‌های برگ‌دار

این سبزی‌ها چندین خاصیت ‌دارند که آن‌ها را برای داشتن رژیم کاهش وزن مناسب می‌کند، مانند کم‌کالری بودن و داشتن کربوهیدرات کامل و فیبر فراوان. این سبزی ها شامل کلم ، کاهو ، اسفناج و … هستند.

خوردن سبزی‌های برگ‌دار راهی عالی برای افزایش حجم وعده‌های غذایی شما بدون افزایش کالری است. سبزی‌های برگ‌دار نیز در بسیاری از ویتامین‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد معدنی، ازجمله کلسیم، بسیار مغذی هستند و به چربی سوزی کمک می‌کنند.

ماهی قزل‌آلا

ماهی قزل‌آلا غذایی بسیار سالم، کامل و کم‌کالری است. ضمن داشتن پروتئین بالا، حاوی چربی سالم، مواد مغذی و سرشار از ید است. همچنین ماهی قزل‌آلا حاوی امگا ۳ نیز هست که نشان داده‌ شده است به کاهش التهاب کمک می‌کند و به نظر می‌رسد نقش مهمی در چاقی و بیماری متابولیکی دارد. پس حتماً سعی کنید از این ماده‌ی غذایی در رژیم لاغری فوری خود استفاده کنید.

سبزی‌های صدف دار

مانند سایر سبزی‌ها، فیبر زیادی دارند و طرز عجیبی احساس سیری در افراد ایجاد می‌کند. این سبزیجات شامل کلم برکلی، گل‌کلم، کلم و جوانه بروکسل می­شوند.

علاوه بر این، این نوع سبزی‌ها معمولاً حاوی مقادیر مناسبی پروتئین هستند.

آن‌ها همچنین بسیار مغذی هستند و حاوی مواد ضد سرطان می‌باشند.

گوشت بدون چربی ، سینه مرغ

مصرف گوشت قرمز و سینه مرغ به دلیل داشتن پروتئین بالا باعث می‌شود تا حدوداً ۸۰ تا ۱۰۰ کالری بیشتر در روز توسط بدن سوزانده شود. اگر در رژیم لاغری سریع هستید حتماً در وعده‌های خود از گوشت قرمز بدون چربی و سینه مرغ استفاده کنید.

سیب‌زمینی آب پز

سیب‌زمینی سرشار از پتاسیم است که نقش اثرگذاری در کنترل فشارخون دارد. در مقایسه‌های انجام‌شده سیب‌زمینی‌های آب پز بیشترین احساس سیری را در افراد ایجاد می‌کند.

اگر اجازه دهید سیب‌زمینی‌ها پس از پخته شدن برای مدتی خنک شوند، سیب‌زمینی‌ها مقدار زیادی نشاسته مقاوم را تشکیل می‌دهند که مشابه فیبرها می‌شوند.

ماهی تن

ماهی تن را اصطلاحاً ماهی لاغری می‌گویند، علت انتخاب این اسم کم بودن چربی در این ماهی است.

این ماهی در بین بدن‌سازان و فعالان درزمینه پرورش اندام بسیار محبوب است.

حبوبات

حبوبات همانند عدس، لوبیا سفید و قرمز و … سرشار از فیبر و پروتئین فراوان هستند برای همین در اکثر رژیم‌های لاغری استفاده می‌شوند.

البته هضم حبوبات برای برخی افراد سخت است برای همین توصیه می‌شود حتماً از روش‌های درست برای پخت آن‌ها استفاده شود.

سوپ‌ها

به یاد داشته باشید سوپ‌ها و غذاهایی که حالت مایع دارند احساس سیری بیشتری را نسبت به غذاهای جامد ایجاد می‌کنند، البته که نباید خامه و یا شیر پرچرب به آن اضافه شود.

پنیر کم‌چرب

در کل استفاده از لبنیات به خاطر پروتئین بالا و کلسیمی که دارند در تمامی رژیم‌های لاغری توصیه می‌شوند.

آووکادو

میوه‌ای بی‌نظیر است. آووکادو سرشار از چربی سالم مشابه چربی موجود در روغن‌زیتون است.

سرکه سیب

سرکه سیب چربی سوزی فوق‌العاده بالایی را در بدن ایجاد می‌کند و مصرف آن همراه با سبزی‌ها در وعده‌های غذایی احساس سیری طولانی‌مدتی در شما ایجاد می‌کند.

البته برخی سرکه سیب را در آب رقیق کرده و آن را به‌عنوان نوشیدنی مصرف می‌کنند که به افرادی که مشکل معده و یا گوارشی دارند توصیه نمی‌شود.

پس سرکه سیب را در رژیم لاغری فوری خود فراموش نکنید.

مغزها و دانه‌ها

آجیل‌ها علی‌رغم اینکه چربی بالایی دارند اما باعث کاهش وزن می‌شوند.

استفاده از آن‌ها در رژیم‌های غذایی علاوه بر تأمین ویتامین‌ها، پروتئین و چربی سالم بدن ضمن ایجاد احساس سیری، باعث لاغری می‌شود.

البته اگر در رژیم لاغری فوری هستید سعی کنید حتماً مقدار مشخصی از مغزها را استفاده کنید.

غلات کامل

غلات کامل مانند برنج قهوه‌ای و برنج سفید، نان جو و … شامل مقادیر زیادی فیبر و پروتئین هستند. فقط در صورت امکان بعد از پخت آن‌ها اجازه دهید خنک شوند.

فلفل قرمز

فلفل قرمز باعث افزایش میزان سوخت‌وساز بدن می‌شود و در پی آن کاهش وزن را به دنبال دارد.

از فلفل قرمز در ساخت مکمل‌های غذایی جهت کاهش وزن نیز استفاده می‌شود. البته این بدان معنا نیست که شما به خوردن غذاهای تند عادت کنید. مصرف بیش از حد فلفل قرمز دردسر ساز خواهد بود.

تاثیر میوه‌ها در رژیم غذایی فوری

اکثر کارشناسان بهداشت و تغذیه از حضور میوه‌ها در رژیم‌های غذایی راضی هستند، با اینکه میوه‌ها دارای مقدار قابل‌توجهی قند می‌باشند اما مصرف مقدار مشخصی از آن‌ها در رژیم لاغری سریع به‌منظور دریافت ویتامین و مواد مغذی لازم است. انتخاب اینکه کدام میوه در رژیم غذایی­تان گنجانده شود باید براساس آنالیز وضعیت بدنی شما صورت گیرد.

5) سعی کنید در رژیم لاغری سریع خود از فیبر محلول استفاده کنید، تحقیقات نشان داده مصرف فیبر محلول در کاهش وزن بسیار مؤثر است.

6) قهوه یا چای بنوشید. کافئین سوخت‌وساز بدن را با ۳ تا ۱۱٪ افزایش می‌دهد.

7) رژیم غذایی خود را بر روی غذاهای کامل پایه‌گذاری کنید. آن‌ها سالم‌تر هستند و نسبت به غذاهای فرآوری شده احساس سیری بیشتری را در شما ایجاد می‌کند.

8) آهسته غذا بخورید. سریع غذا خوردن می‌تواند منجر به افزایش وزن شما در طول زمان شود، درحالی‌که خوردن به‌ آرامی باعث می‌شود احساس سیری داشته باشید و هم‌زمان هورمون‌های کاهش وزن را تقویت کنید.

9) وزن خود را در فواصل زمانی کوتاه و مشخص ثبت کنید. تحقیقات نشان داده که ثبت وزن تأثیری مثبتی در روند کاهش وزن شما خواهد گذاشت.

10) خواب باکیفیت، خوب و کافی داشته باشید. تحقیقات نشان داده خواب ناکافی و بی‌کیفیت از عوامل بسیار تأثیرگذار در افزایش وزن هست.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.