متخصص تغذیه آنلاین

متخصص تغذیه آنلاین به کسانی که در علم تغذیه فعالیت داشته و یا از دانش و آگاهی بالایی در مورد خواص و اهمیت مواد غذایی برخوردارند و بصورت آنلاین رژیم می دهند، متخصص تغذیه آنلاین گفته می‌شود. مهم‌­ترین و اصلی‌­ترین نیاز هر فرد خوراک است، که علم تغذیه انسان را برای رسیدن به یک برنامه غذایی مفید و حساب شده یاری می‌کند. نیاز و توجه افراد به متخصص تغذیه زمانی آشکار شد که جامعه و همچنین افراد آن جامعه به اهمیت تغذیه بر طول عمر و تاثیر آن بر سلامت جسم و روح پی بردند.

متخصصان رژیم غذایی

آنها برنامه ریزی و نظارت بر رژیم غذایی بیماران (با شرایط پزشکی مانند دیابت، آلرژی غذایی، اختلالات گوارشی، روده و غیره) در بیمارستان­ها، کلینیک­ها، مراکز درمانی، مراکز ورزشی یا کلینیک­های شخصی خود را دارند. متخصصان رژیم غذایی وظیفه دارند عادات غذایی مناسب و همچنین اصلاح عادات غذایی را در نظر بگیرند، ضمن اینکه این موارد را نیز باید در نظر بگیرند: سلامتی، سبک زندگی، سن، آلرژی­های احتمالی و ترجیحات غذایی است.

رژیم غذایی سالم و آنلاین

متخصصان تغذیه

آن­ها نمی­توانند رژیم­ هایی را برای بیماران دارای مشکلات پزشکی برنامه ریزی کنند. با این حال با توصیه در مورد سلامتی و انتخاب مواد غذایی به مردم کمک می­کنند تا سلامت بیشتری کسب کنند. متخصص تغذیه آنلاین معمولا دارای تخصص تغذیه، بهداشت عمومی، بهداشت جامعه و آموزش عالی مربوط به تغذیه است. متخصصان تغذیه می­توانند به عنوان مشاوران و مشاوران تغذیه آنلاین، مسئول ارتقاء سلامت، مسئول توسعه جامعه، هماهنگ کننده­های کیفیت و تغذیه، فن آوران مواد غذایی و غیره فعالیت کنند.

ویژگی‌های یک متخصص تغذیه خوب چیست؟

به طور کلی یک دکتر یا مشاور تغذیه باید از ویژگی­هایی مانند زیر برخوردار باشد:

  1. باید صبور و با حوصله باشد و تمام مشکلات مراجعه‌کننده را در نظر بگیرد.
  2. خوش اخلاق و رفتار مناسبی داشته باشد.
  3. به فکر منافع خود نباشد و سلامت بیمار را اولویت قرار دهد.
  4. از دانش کافی درباره خواص مواد غذایی و همه خوراکی‌ها برخوردار باشد.
  5. علاوه بر سلامت جسم، سلامت روح و روان افراد، نوع سبک زندگی آنان را نیز در نظر بگیرد.
  6. درباره انواع رژیم‌های غذایی از دانش کافی برخوردار باشد.
  7. همواره اطلاعات خود را در زمینه مواد غذایی به روز نماید.
  8. شرایط فرد را در هنگام تجویز برنامه غذایی در نظر داشته باشد.

وظایف دکتر تغذیه آنلاین

ما در اینجا برای دادن رژیم های آنلاین به عنوان یک متخصص تغذیه، به صورت یک نفره با مخاطبان کار می­کنیم تا طرحی را برای بهبود سلامتی شما از طریق غذا تهیه کنیم. وقتی برای اولین بار با مخاطب خود ملاقات می­کنید، نه تنها رژیم غذایی فعلی آن­ها، بلکه سبک زندگی کلی آن­ها از جمله ورزش، عادات خواب و همچنین اگر با یک اختلال یا بیماری روبرو هستند، همگی آن­ها را ارزیابی می کنید. به آن­ها کمک کنید تا اهداف واقع بینانه را تعیین کرده و طرحی را برای رفع نیازهای فردی خود تدوین کنند. کارهایی که روزانه انجام می­دهند بسته به فعالیت دقیق و مکانی که در آن کار می­کنند، متفاوت خواهد بود، اما ممکن است اقدامات معمولی شامل موارد زیر باشد:

  1. انجام ارزیابی­های بهداشتی بر روی مراجعین در اولین ملاقات
  2. بحث در مورد اهداف کوتاه مدت، بلند مدت و کمک به تعیین انتظارات واقع بینانه
  3. تدوین برنامه­های غذایی برای رسیدن به اهداف بهداشتی،  تغذیه­ای و وزنی
  4. به بیماران کمک می­کند تا بفهمند کدام غذاها، مواد مغذی مورد نیاز آن­ها را تأمین می­کند.
  5. تهیه منوها، دستورالعمل­ها و پشتیبانی از برنامه ریزی غذا برای مخاطبان
  6. نظارت بر روند درمان بیمار در طول زمان و پیگیری پیشرفت آن­ها
  7. پشتیبانی و ایجاد انگیزه برای بیمار در هنگام عادت به سبک زندگی جدید
  8. تنظیم برنامه­های تغذیه­ای در صورت نیاز

رژیم دهی آنلاین

چرا باید به متخصص تغذیه آنلاین مراجعه کنیم؟

1) فکر می‌کنید دچار حساسیت یا عدم تحمل هستید:

قبل از آن که بی‌رحمانه شروع به حذف انواع خوراکی‌ها از رژیم غذایی‌تان بکنید، بهتر است با متخصص تغذیه در کلینیک تغذیه و رژیم درمانی مشورت کنید. متخصص تغذیه و رژیم درمانی کمک‌تان می‌کند تا متوجه شوید که آیا علائم‌تان به آلرژی یا عدم تحمل مربوط می‌شود یا مشکل دیگری دارید. همچنین متخصص تغذیه درباره لزوم مراجعه به پزشک و تخصص مورد نیاز راهنمایی‌تان می‌کند. دنبال کردن مراحل درست برای تشخیص صحیح مشکل ضروری است. برای مثال بسیاری از مردم نمی‌دانند که برای تشخیص صحیح عدم تحمل گلوکز یا بیماری سلیاک لازم است که در زمان آزمایش همچنان گلوتن مصرف کنند. متخصصین تغذیه در کلینیک تغذیه و رژیم درمانی در چنین مواردی راهنمایی‌تان می‌کنند، رژیم غذایی مناسب را برای‌تان تعریف می‌کنند و مطمئن می‌شوند که در دوران رژیم دچار کمبود مواد مغذی نشوید.

2) غیرعادی شدن عملکرد دستگاه گوارش

بنا به نظر اکثر پزشکان بهتر است که شکم انسان روزی یک یا دو بار کار کند. اگر چند روز است که دفع نداشته‌اید، بهتر است با متخصص تغذیه درباره تغییراتی که لازم است در رژیم غذایی‌تان ایجاد کنید، مشورت کنید. چنانچه هنوز هم متقاعد نشده‌اید که برای درمان این مشکل باید به متخصص تغذیه مراجعه کنید، سعی کنید خود غذاهای عامل یبوست را از رژیم غذایی‌تان حذف کنید.

3) بعد از خوردن لبنیات دل ‌پیچه می‌گیرید.

تولیدکنندگان بسیاری هستند که مدعی‌اند محصول مناسب را برای درمان گاز، نفخ و اسهال تولید می‌کند؛ اما واقعیت این است که مصرف لبنیات علت تمام این مشکلات است. ممکن است دچار عدم تحمل لاکتوز باشید؛ مشکل عدم تحمل لاکتوز به میزان مصرف بستگی دارد، به این معنا که ممکن است بعد از خوردن یکی دو قاشق بستنی دچار مشکل نشوید، اما یک پیاله بستنی می‌تواند دردسرساز شود. متخصصین در کلینیک تغذیه و رژیم درمانی تلاش می‌کنند تا مشکل‌تان به درستی تشخیص داده شود و کمک‌تان می‌کنند متوجه شوید که آیا اصلاً می‌توانید لبنیات مصرف کنید یا خیر. اگر مصرف لبنیات برای‌تان ممکن نباشد، متخصص تغذیه رژیمی برای‌تان تهیه می‌کند که تمام مواد مغذی موجود در لبنیات را به روش دیگری دریافت کنید.

4) تمام رژیم‌های غذایی را امتحان کرده‌اید، اما نتیجه نگرفته‌اید.

اگر تمام رژیم‌های لاغری را امتحان کرده‌اید، اما نتیجه نگرفته‌اید، بهتر است به کلینیک تغذیه و رژیم درمانی مراجعه کنید یا آن که خودتان را برای روزی که دوباره چاق شوید و تمام لباس‌ها برای‌تان تنگ شود، آماده کنید. هر مشکلی که سد راه کاهش وزن‌تان باشد، متخصص تغذیه می‌تواند به روشی موثر و سنجیده کمک‌تان کند تا به هدف‌تان برسید. متخصصین کلینیک تغذیه و رژیم درمانی راهنمایی‌تان می‌کنند تا تغییرات مفیدی را در سبک زندگی‌تان ایجاد کنید و صرفاً به رژیم غذایی خاص اکتفا نکنید. متخصصین تغذیه و رژیم درمانی با تکیه به آموزش‌هایی که دیده‌اند، کمک‌تان می‌کنند عادت‌ها و رفتارهای سالم را یاد بگیرید و عادت‌ها و رفتارهای مضر را شناسایی کنید. همچنین متخصصین تغذیه دانش اصولی تغذیه را آموزش می‎دهند و درباره مواد مغذی لازم برای بدن و تنظیم یک رژیم غذایی متعادل راهنمایی‌تان می‌کنند تا رژیم غذایی را به روشی اصولی و حساب شده رعایت کنید.

5) مشکل سوزش سر دل یا رفلاکس اسید دارید.

متخصصان کلینیک تغذیه و رژیم درمانی به شما کمک می‌کنند تا علائم رفلاکس اسید را از طریق رعایت رژیم غذایی مناسب به حداقل برسانید. البته لازم است که به پزشک مراجعه کنید و مطمئن شوید که عارضه‌ای جدی علت رفلاکس نیست، در هر حال مشورت با متخصص تغذیه بدون شک کمک موثری به بهبود حال‌تان می‌کند.

6) متوجه تغییرات مهمی در میزان گرسنگی‌تان‌ شده‌اید.

کاهش یا افزایش شدید اشتها می‌تواند نشانه هشدار ابتلا به مشکلی جدی باشد. احتمالاً لازم است که متخصص تغذیه با پزشک همکاری کند، در هر حال مراجعه به متخصص تغذیه می‌تواند نقطه شروع مناسبی باشد.

7) به تازگی متوجه شده‌اید که میزان کلسترول‌تان بالا است.

با راهنمایی‌های متخصصین تغذیه متوجه می‌شوید که کدام غذاها را باید انتخاب کنید و کدام غذاها را باید از رژیم غذایی‌تان حذف کنید تا کلسترول‌تان پایین بیاید و در نتیجه خطر مبتلا شدن‌تان به بیماری‌های قلبی و حمله قلبی کمتر شود.

8) همه کارها را درست انجام می‌دهید، با این حال نمی‌توانید وزن کم کنید.

هر کاری از دست‌تان برمی‌آید، به بهترین وجه برای مدتی طولانی انجام می‌دهید، اما یک ماه بعد دوباره آش همان آش است و کاسه همان کاسه. منظورمان وضعیتی است که هر چند تمام کارهای درست و لازم، مانند ورزش، تغذیه مناسب و خواب کافی را انجام می‌دهید، اما وزن‌تان کم نمی‌شود که نمی‌شود. تغذیه مناسب موضوعی بسیار جدی‌تر و پیچیده‌تر از آن است که به نظر می‌آید. مشاوره با متخصص تغذیه در کلینیک تغذیه و رژیم درمانی کمک‌تان می‌کند تا از مشکلات و معایبی که در رژیم غذایی‌تان وجود دارد، آگاه شوید.

9) به طور کلی می‌خواهید لاغر شوید.

وزن کم کردن و وزن کم کردن به روشی سالم و ایمن دو مقوله کاملاً مجزا است. یادگیری روش صحیح لاغر شدن ضمن رعایت تغذیه سالم و جلوگیری از کمبود مواد مغذی برای حفظ سلامتی و حتی پایین نگه داشتن وزن ضروری است.

10) مدام به غذا فکر می‌کنید.

چه اشکالی دارد، مگر همه مردم همیشه به وعده غذایی بعدی‌شان فکر نمی‌کنند؟ راستش را بخواهید اگر وعده غذایی  بعدی مشغله ذهنی دائمی‌تان است و غذا به فکر و ذکر همیشگی‌تان تبدیل شده است، وقتش رسیده است که به متخصص تغذیه مراجعه کنید. اگر مدام به غذا فکر می‌کنید و حتی با فکر صبحانه فردا صبح می‌خوابید، بهتر است از متخصص یک کلینیک تغذیه و رژیم درمانی وقت بگیرید. اگر گرسنگی مولد این افکار نباشد، بلکه غذا به «مشغله ذهنی‌تان» تبدیل شده باشد، این وسواس می‌تواند نشانه اولیه ابتلا به نوعی اختلال تغذیه‌ای باشد. کسب اطلاعات بیشتر درباره دانش تغذیه از متخصص می‌تواند آگاهی‌تان را در این زمینه افزایش دهد و کمک کند که در جاده سلامتی قدم بردارید.

11) مستعد شکستگی‌های استرسی هستید.

شکستگی استرسی بیشتر از آن که فکرش را بکنید، شایع است. متخصصان کلینیک تغذیه و رژیم درمانی مشکل را ریشه‌ یابی می‌کنند و متوجه می‌شوند که آیا عامل‌های خطری مانند کمبود کلسیم یا ورزش بیش از حد درباره‌تان صدق می‌کند یا خیر. همچنین متخصص تغذیه اطمینان حاصل می‌کند که مواد مغذی مناسب و لازم، مانند ویتامین D و ویتامین K ، را برای جذب کلسیم و داشتن استخوان‌هایی قوی دریافت می‌کنید.

12) وقتی هیجان‌زده و احساساتی می‌شوید، پرخوری می‌کنید.

پرخوری کردن هنگام عصبی، ناراحت یا حتی خوشحال شدن یک علامت هشدار است و اگر نمی‌توانید این عادت را ترک کنید، باید این هشدار را جدی بگیرید. در غیر این صورت ممکن است الگوهای ناسالمی ایجاد شود که به اضافه وزن و بیماری‌های مرتبط دیگر مانند دیابت، بیماری قلبی و سرطان دامن بزند. متخصص تغذیه کمک‌تان می‌کند که احساسات و هیجانات‌تان را مدیریت کنید و بتوانید بر پرخوری‌تان غلبه کنید ـ گاهی اوقات مشاور نیز با متخصص تغذیه در کلینیک تغذیه و رژیم درمانی همکاری می‌کند.

13) می‌خواهید باردار شوید.

اگر می‌خواهید باردار شوید، متخصص تغذیه و رژیم درمانی بدن‌تان را برای سالم‌ترین بارداری ممکن آماده می‌کند و اطمینان حاصل می‌کند که جنین تمام مواد مغذی لازم را دریافت می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.