لاغری با روش NLP در تهران

لاغری با روش NLP در تهران : آخرین باری که با حواس جمع غذا خورده اید کی بود ؟ چفدر از عطر و طعم و مزه غذایی که خورده بودید لذت بردید ؟ چقدر به منشاء غذا و اینکه غذایی که می خورید چه فوایدی برای بدنتان دارد فکر می کنید ؟ 

بنا بر تحقیقات انجام شده هر انسان در هر دقیقه به چهار موضوع یا بیشتر فکر می کند. افکار پیاپی هنگام غذا خوردن سبب می شود که مثلا حس خوب خوردن یک شکلات یا یک چای عصرگاهی در دامن طبیعت را متوجه نشوید. افکار پیاپی که ممکن است بیشترشان منفی باشند ما از لذت بردن در لحظه حال باز می دارد . ماندن در افکار منفی ای که خودمان ساخته ایم اثرات زیان آوری بر روی سلامت ذهن دارد .

آگاهانه غذا خوردن حس خوردن غذا بدون تمرکز بر چیز های دیگر و بدون هرگونه قضاوت و تفسیر است. آگاهانه غذا خوردن تکنیکی است که به شما کمک می کند تا عادت های غذایی خود را اصلاح کنید و به کاهش وزنتان کمک می کند.

روش آگاهانه غذا خوردن برای لاغری و کاهش وزن

ذهن آگاهی کمک می کند از غذا خوردن لذت ببرید .

فواید آگاهانه یا با خود آگاهی غذا خوردن

طول عمر را زیاد می کند

باعث بهبود خلق و خو می شود و شما را شادتر می کند.

استرس را کاهش می دهد . استرس سبب ترشح بیشتر کورتیزول می شود که به نوبه خود سبب مقاومت به انسولین می شود و در نتیجه روند کاهش وزن را مختل و یا سبب افزایش وزن می شود.

باعث عملکرد بهتر دستگاه گوارش می شود

لذت چشایی را بیشتر می کند

انتخاب های غذایی را بهتر می کند. 

سبب کاهش وزن می شود. 

لاغری با روش NLP در تهران

تمرین آگاهانه غذا خوردن شامل 

به یاد داشته باشید که چه وقت فقط و فقط غذا خورده اید ؛ بدون انجان دادن کار دیگری

به کار گرفتن همه حواس

متمرکز بودن بر تجربه حسی غذا خوردن

کنترل ونظارت بر ذهن . هر وقت که ذهن دارد سرگردان می شود آن را به لحظه حال برگردانیم

گوش دادن به ندای بدن و تمایلات ان

چگونه آگاهانه غذا بخوریم ؟ 

با تمرکز کامل غذا بخورید. تا به حال به غذا خوردن یک کودک یک ساله نگاه کرده اید ؟ یک بچه یک  ساله هر غذایی را با دستش می فشارد ، له می کند ، بو می کند و بعد آن را به دهان می گذارد. پس از آن کمی صبر می کند و سپس آن را می خورد. هر لقمه ای را با تمرکز کامل می خورد و به چیز دیگری هم توجه نمی کند. مانند یک کودک یک ساله غذا بخورید . هر چیزی که تمرکزتان را از خوردن باز می دارد مانند گوشی موبایل ، تلویزیون ، روزنامه و …. از خود دور کنید.

در مکان و زمان مشخص غذا بخورید و به ویژه ریتم شبانه روزی بدن را حفظ کنید.

پیش از غذا خوردن چند نفس عمیق بکشید.

همه حواستان را به کار گیرید . به بشقابتان نگاه کنید . به صدای غذا زیر دندان هایتان ، رنگ ، بو ، عطر و طعم و بافت غذا توجه کنید .

در حالت نشسته غذا بخورید و هیچگاه در حال حرکت یا ایستاده غذا نخورید.

لقمه های کوچک بر دارید.

آهسته غذا بخورید و هر لقمه را خوب بجوید.

هیچ وعده غذایی را حذف نکنید. 

بین هر لقمه غذا قاشق و چنگال را پایین بگذارید.

از سبزیجات و صیفی جات بیشتر در رژیم استفاده کنید.

خود را در نعرض غذای ناسالم قرار ندهید هر چه از چشم دور باشد از دهان هم دور است.

آگاهانه مواد غذایی خود را بخرید به خواص آن و مفید بودن آن برای بدن  فکر کنید و به برچسب های روی بسته های مواد غذایی توجه کنید.

 NLP روش برای لاغری در تهران

این روش راهی برای کنترل افکار منفی و به کار گیری ذهن و برنامه ریزی برای ایجاد رفتار های جدید است.همچنین  گفتن جملات انگیزشی و مثبت بخشی از این روش است.در این روش جملات منفی درباره بدن به کار نمی رود . جملاتی مانند من لاغر نمی شوم ، بد قواره ام ، ژنتیک چاق هستم و …

شناخت تغییرات بدن در طی کاهش وزن و داشتن برنامه زمان بندی مناسب برای کاهش وزن و پرهیز از قرار دادن اهداه غیر منطقی در این روش بسیار مهم ایت . معمولا یک هدف بزرگ به چند هدف کوچک تقسیم می شود و مرحله به مرحله  پیشروی میشود . در این روش نیز همانند سایر روش های اصولی کاهش وزن توصیه می شود جدول یاد اور خوراکی تعیین شود تا مشخص شود چه مقدار و چه وقت و چه غذاهایی خورده اید و حتی مکان های غذا خوردن نیز مشخص شود.

مسئله مهم این است که فرد بداند چرا می خواهد لاغر شود آیا برا ی سلامتی بدن است یا زیبایی ظاهر و یا هردو . آیا لاغر شدن بر اساس یک فکر و برنامه ریزی قبلی است و یا بر اساس یک انگیزه آنی. طبیعی است که رژیم غذایی بدون فکر و برنامه ریزی و بر اساس یک انگیزه آنی محکوم به شکست است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.