رژیم غذایی فوری میگرن

رژیم غذایی فوری میگرن : میگرن یک سر درد واسکولار عود کننده است و علائم آن شامل سر درد شدید ، تهوع ، استفراغ ، اختلال بینایی و سرگیجه است . عوامل موثر بر بروز میگرن رژیم غذایی ، برخی غذا های خاص ، الکل ، تغییرات هورمونی ، استرس ، سبک زندگی ، شدت روشنایی و نور ، بوهای نامطبوع و شدید ، تغییرات آب و هوا ، کمبود خواب یا خواب زیاد ، مسایل عاطفی ، ورزش شدید و … است.

رژیم غذایی مناسب  برای میگرن رژیمی است که متعادل و شامل همه گروه های غذایی به ویژه میوه و سبزی فراوان باشد و از غذا های محرک تهی باشد. برای تشخیص غذاهای محرک علاوه بر غذاهایی که شناخته شده اند ، فرد باید به روش آزمون و خطا از غذاهایی که باعث بروز میگرن در او می شوند ، خودداری کند.معمولا آلرژن های غذایی ، الکل ، تیرامین ، هیستامین ، فنیل آمین ، نیتریت ها ، منو سدیم گلوتامات و کافئین با بروز میگرن ارتباط دارند.

یکی از محرک های میگرن مواد غذایی حاوی انواع آمین مانند فنیل اتیل آمین موجود در شکلات ، اکتو پامین موجود در مرکبات و مهم ترین آن تیرامین است که در انواع نوشیدنی های الکلی به ویژه شراب ، پنیر های سفت و کهنه ، ماست و خامه ترش ، ماهی دودی ، گوشت دودی و غذاهای تخمیری مانند نان های تخمیری ، آبجو و غیره وجود دارد.

رژیم غذایی فوری میگرن در تهران

منو سدیم گلوتامات که طعم دهنده مهمی در صنایع غذایی است و در بسیاری از مواد غذایی و چاشنی ها  مثل انواع سس ها وجود دارد ، از محرک های بروز میگرن است. بنابر این توجه به برچسب غذایی و ترکیبات غذایی مندرج بر روی بسته های مواد غذایی برای تشخیص وجود این ماده مهم است.

کافئین موجود در قهوه ، چای و نوشیدنی های کولا از عوامل محرک بروز سردرد های میگرنی است . البته ممکن است مصرف کافئین در کوتاه مدت اثری ایجاد کند اما در دراز مدت موثر است.

رژیم غذایی فوری میگرن

یکی از کارهایی که در رژیم ضد میگرن باید انجام داد جلوگیری از نوسانات قند خون و افت قند خون است . بنابراین استفاده از نان و غلات کامل در وعده های غذایی که قدرت سیرکنندگی زیادی دارند و قند خون را در طی روز ثابت نگه می دارند و نیز داشتن میان وعده های سالم بسیار مهم است. پرهیز از گرسنگی و حذف نکردن وعده های غذایی ضروری است.

استفاده منظم از مواد غذایی  ضد التهاب مانند امگا 3 ، زنجبیل ، زردچوبه  سیر و ویتامین

کاهش بروز میگرن موثر است. درD

اسید های چرب امگا 3 در غذاهایی مانند ماهی های چرب مثل سالمون ، تن و ساردین ، زیتون و گردو وجود دارد.

همچنین زنجبیل به سبب خواص ضد التهابی از دیرباز برای درمان میگرن توصیه شده است.

مصرف آب فراوان توصیه می شود و لازم است با نوشیدن آب زیاد از کم آبی بدن جلوگیری شود. پیش از آنکه تشنه شوید ، آب بنوشید.

مصرف غذا های حاوی منیزیم مانند بادام ، تخم کدو ، جو دو سر ، نخود فرنگی و یا مکمل منیزیم هم توصیه می شود.

کشیدن سیگار می تواند از عوامل محرک بروز سردرد میگرنی باشد و کشیدن آن در افراد مستعد توصیه نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.