اینا رو بخورید تا 20 بشید

استفاده از میان وعده های مناسب صبح و عصر و پرهیز از مصرف هله هوله در این ایام مهم هستند. باید توجه داشت که صرف وعده غذایی سنگین به ویژه اگر دیروقت میل شود، ضمن ایجاد ناراحتی های گوارشی در طول شب، ممکن است سبب بر هم زدن خواب شبانه شود و دانش آموز برای صبحانه روز بعد اشتهای کافی نداشته باشد و بدون صرف صبحانه به مدرسه برود.

صرف وعده های غذایی اصلی در ساعت های مشخص و داشتن استراحت کافی سبب افزایش شادابی و طراوت می شود. همچنین می توان به ورزش اشاره نیز اشاره کرد که ضمن ایجاد طراوت و شادابی سبب کاهش استرس و تنظیم جریان خون می شود. اختصاص نیم تا یک ساعت در روز به نرمش و ورزش سبک ضروری است. شاید دانش آموزی فکر کند که در روزهای امتحان وقت کافی برای این کار ندارد، اما با مختصری برنامه ریزی و حذف کارهای زائد می توان به ورزش پرداخت که اثر مثبتی بر افزایش یادگیری و تمرکز نیز خواهد داشت.

نوشیدن قهوه و چای پررنگ برای بیدار ماندن در شب ها توصیه نمی شود. در عوض می توان شب به موقع خوابید و صبح روز بعد اندکی زودتر برخاست. ساعت های اول خواب شب بیشتر از خواب دیروقت و دم صبح به انسان شادابی می بخشد.

از آن جا که رژیم غذایی در بین دختران جوان شایع است، باید گفت حداقل در ایام امتحانات رژیم ها را که در برخی موارد بسیار سفت و سخت هم هستند باید کنار گذاشت و به تغذیه متعادل روی آورد. رژیم های سخت تمرکز فرد رژیم گیرنده را به هم زده و در افت تحصیلی نیز اثر محسوسی خواهد داشت.

در پایان باید به مواردی اشاره کرد که سبب افزایش تمرکز و حافظه می شوند. یکی از مواد لسیتین است که درتخم مرغ، اسفناج، گوشت و آجیل (مغزها) یافت می شود. جین سینگ و جینکو پیلوبا از شمار گیاهان دارویی هستند که سبب افزایش تمرکز و حافظه می شوند و مصرف مکمل آن ها باید تحت نظر پزشک یا متخصص تغذیه باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.