لاغری موضعی به روش اندرمولوژی و اولتراسوند

لاغری موضعی به روش اندرمولوژی و اولتراسوند چگونه است؟

اندرمولوژی :

یک درمان کاملا غیرتهاجمی برای از بین بردن سلولیت و چربی های موضعی زیرپوستی است که هیچ عارضه ای ندارد و در بیشتر کلینیک های چاقی و زیبایی آمریکا انجام می شود. روشی آرام وتدریجی که واقعا به کاهش چربیهای موضعی و بهبود ظاهر پوست کمک میکند.

کاهش گردش خون و لنف از علل اصلی سلولیت و گسترش آن است و باعث تجمع چربی ،سموم و مواد زائد در بافتهای هم بند می شود.اساس  کار بر تنفس و ماساژ پوست و بهبود افزایش گردش خون و خون رسانی به بافت چربی و دفع سموم و مواد زائد از بافت چربی است.

این سیستم یک وکیوم پوستی غلتکی است (رولروکیوم تراپی) وبا حرکت دادن غلتک مخصوص برروی بدن و هم زمان استفاده ممتد یا پالسی از مکش، به پوست ماساژ عمقی داده می شود. این کار سبب شکسته شدن مکانیکی سلولیت، افزایش خون رسانی به بافت چربی، تحریک گانگلیون های لنفی و افزیش دریناژ لنفی می شود.

افزایش گردش خون سبب تغذیه بهتر سلول ها، تحریک فیبروبلاست و تحریک تولید کلاژن و الاستین می شود.

در نتیجه پوست بدن در نقاط حاوی سلولیت از حالت مواج و دارای پستی بلندی در می آید و شکل مناسب و یکنواختی پیدا میکند. ترکهای پوستی به سبب چاقی و شلی و افتادگی پوست تا حد زیادی بهبود می یابد. افزایش دریناژ لنفی سبب هدایت چربی های آزاد شده به نقاط دفع آن می شود. در حین انجام آندرمولوژی به واسطه ماساژی که به بدن داده می شود ،

احساس آرامش و ریلکسی در فرد ایجاد می شود که سبب کاهش استرس نیز می شود.

دوره درمان 15-12 جلسه است که میتواند هفته ای یک یا دوبار انجام شود و روزانه باید 5/2-2 لیتر آب نوشیده شود تا چربی اضافه و سموم از بدن دفع شود. پس از انجام این کار ، انجام یک ساعت ورزش مانند پیاده روی تند به سوختن چربی های آزادشده کمک بیشتری میکند. در طی دوره درمان باید مصرف نمک محدود شود.

انجام درمان اندرمولوژی قبل و بعد از عمل لیپوساکشن و لیزرلیپولیز بسیار توصیه می شود. به کار بردن اندر مولوژی  قبل از عمل لیپوساکشن سبب نرم ترشدن بافت چربی و سلولیت و برداشت بهتر چربی می شود.

از آنجا که مدتی پس از لیپو ساکشن و لیزر لیپولیز ،پوست بدن در نواحی تحت درمان دچار پستی و بلندی می شود ، استفاده از روش آندرمولوژی کمک فراوانی به رفع این مشکل میکند.

از هندپیس کوجکتر دستگاه اندرمولوژی میتوان برای جوان سازی ، لیفت و بهبود بافت صورت ،گردن ،کاهش غبغب و لیفت سینه استفاده کرد.

نتیجه درمان برروی صورت ،حذف سلولهای مرده و پاکسازی و جوان سازی پوست بدون هرگونه ماده شیمیائی است که باعث بهبود رنگ و بافت پوست میشود. تحریک لایه بازال در اپیدرم سبب نوسازی سریعتر سلول ها در سطح پوست و شفافیت رنگ چهره می شود. هم چنین افزایش جریان خون در لایه های بالایی بافت هم بند سبب تغذیه بهتر اپیدرم میشود.

درمان برروی صورت، همچنین سبب از بین رفتن ضایعات متابولیک بافعال شدن جریان لنفاوی و سیستم وریدی ، کاهش قابل ملاحظه چین های قسمت های خارجی چشم و پیشانی ،جمع شدن منافذ باز پوست و لیفت گونه ها میشود.

اولتراسوند :

این روش برای معالجه سلولیت و کاهش حجم بافت چربی است. حد شنوایی انسان حدود بیست هزار ارتعاش در ثانیه (20 کیلوهرتز) است. امواج اولتراسوند فرکانسی بیش از 20 کیلو هرتز دارند.

این امواج تا عمق 5-3 سانتیمتر در بافتهای بدن نفوذ می کنند و معمولا حوزه نفوذشان تا بافت چربی است. انرژی با کمیت مشخص توسط ترانسدیوسر به بافت چربی منتقل و باعث انهدام آن میشود.

امواج اولتراسوند باعث شکسته شدن چربی (تری گلیسیرید) و تبدیل آن به مونوگلیسیرید میشود تا آسانتر از سلولهای چربی دفع شود. این امواج باعث تحریک گیرنده های بتا در سلولهای چربی میشود که این گیرنده ها مشابه درهای خروجی عمل می کنند.

امواج اولتراسوند به عنوان امواج مکانیکی حامل انرژی هستند و در هنگام عبور از بافت ها بخشی از انرژی ان جذب و به صورت گرما در می آید. گرما باعث انبساط درونی بافت می شود و جریان خون را به بافت چربی افزایش میدهد و سیستم لنفاوی را تحریک میکند.

ارتعاشات امواج اولتراسوند در سلولهای چربی سبب ماساژ ریز درون سلولی (میکروماساژ) میشود. این ارتعاشات سبب  ارتقاء متابولیسم ،افزایش کلاژن سازی و افزایش خاصیت کشسانی بافت هم بند میشود. همچنین تکان صوتی مکرر امواج صوتی سبب شل شدن و نرم شدن بافت چربی و خروج مواد و مایعات سمی و زاید از دیواره عروق لنفی و خونی می شود.

فعال سازی فیبروبلاست ها و افزایش کلاژن سازی در منطقه مورد درمان، افزایش قابلیت ارتجاعی بافت هم بند ،بهبود ظاهر پوست و از بین رفتن ظاهر پوست پرتقالی و نیز افزایش متابولیسم بافت چربی از نتایج دیگر اولتراسوند است.

امواج اولتراسوند ضمن عبور سبب ایجاد انقباض و انبساط می شود که اثر انبساطی ان به ویژه سبب خروج گاز محلول در مایع شده و حباب ایجاد میکند که این امر سبب ایجاد حفره یا کاویتیشن در بافت چربی می شود. امواج اولتراسوند کاملا ایمن است و آسیب احتمالی حاصل از آن بسیار ناچیز است.

ترکیب اندرمولوژی و اولتراسوند :

ترکیب اندرمولوژی و اولتراسوند (رولروکیوم تراپی) سبب افزایش نتایج درمان و تسریع در کاهش سلولیت و بافت چربی و نیز افزایش خاصیت کشسانی پوست و رفع پوست شل و افتاده می گردد.

ترکیب این دو روشی منحصر به فرد و بسیار ایمن و موثر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.