تردید و بد بینی در رژیم کاهش وزن

رژیم گیرنده مردد آدم بدبینی است که در مورد توانایی اش در مورد کاهش وزن نا امید است. از هر چه به رژیم مربوط است خسته شده است ،خود را شکست خورده می انگارد. این نگرش مانعی سر راه برنامه ریزی اش برای کاهش وزن است. او برای تغییر این تفکر و رفتار منفی ناتوان است. هنگامی که افزایش وزن و چاقی مشکلاتش را عیان می کند به جای اینکه از آن به عنوان چالش و یا فرصتی برای تغییر استفاده کند ،خود را وا می گذارد.

تحقیقات نشان داده اند که خوش بینی در حفظ و بر عکس بدبینی در ضعف سلامت جسمانی نقش دارند. افراد بدبین به آسانی تسلیم و نیز بیشتر افسرده می شوند.

بین تفکر بدبینانه و کارکرد ضعیف بدنی و ذهنی رابطه مهم وجود دارد. بدبینی، نا امیدی ،غرق شدن در افکار منفی ، اضطراب و عصبانیت پنج عامل مرتبط با بیماری های قلبی و عروقی هستند.

میان سالانی که در کاهش وزن احساس بدبینانه دارند باید تجربیات کاهش وزن قبلی خود را فراموش کنند. هیجانات منفی که انرژی بدن را خالی می کنند ، به قدرت و تحمل فرد برای کاهش وزن آسیب می رسانند.

سرنوشت را تغییر دهید

بدبینی خصلتی است که می تواند سرنوشت فرد بدبین را به ورطه تردید و درماندگی سوق دهد. برای رهایی از این خصلت فرد باید این نکته را درک کند که این ما هستیم که باید کنترل زندگی خود را در دست داشته باشیم. رژیم گیرنده مردد شاید تعجب کند ، وقتی بداند که خوشبینی اثر بهتری بر سلامت بدن دارد ، انسان کمتر دچار بیماری عفونی می شود و بیشتر عمر می کند. زنده دلی حالت خوشایندی است که با شور و انرژی همراه است.هسته اصلی تغییرات در رژیم گیرنده مردد ، قدرت کنترل فردی و توانایی تغییر سرنوشت به کمک تغییر الگوهای فکری و واکنش نشان دادن به مشکلات است.

نکاتی برای تغییر

منفی نگری نتایج منفی به بار می آورد. کسانی که در برخورد با مشکلات زندگی کمتر بدبین هستند، سالم ترند و کمتر دچار بیماری می شوند و بیشتر عمر می کنند.

با عقیده تان رودر رو شوید

وقتی کسی با مشکلی رو به رو می شود نخست با تفکر درباره مشکل واکنش نشان می دهد. پس از مدتی این افکار به باور تبدیل می شوند. اگر این افکار مثبت باشند واکنش فرد مثبت خواهد بود. و اگر افکار منفی باشند فرد می تواند کاملا وا دهد. در برخی موارد افکار منفی به نوعی رفتار تبدیل می شوند که فرد واقعا متوجه آن نمی شود.

لازم است به اثرات تفکر منفی که سبب نا امیدی و سر درگمی می شود ، توجه شود. این اثرات می تواند به صورت سرزنش خویشتن ، بزرگ نمایی مشکلات ،دائمی نشان دادن آن و غیر قابل حل بودن آن باشد.

مثلا اگر فرد بدبینی به مهمانی ای دعوت شود که افراد حاضر در آن مهمانی لاغر ، خوش اندام ، و شاد و سرزنده باشند ، به جای اینکه از این صحنه بعنوان فرصت و تلنگری به خود برای تغییرات مثبت استفاده کند ، خود را سرزنش می کند که چرا تصمیم گرفته است تا به آن مهمانی برود و به خود می گوید من هرگز نمی توانم در اجتماعات شرکت کنم . در نتیجه چون فکر می کند تناسبی با آن محیط ندارد ، پس از پنج دقیقه مهمانی را ترک می کند.


بی توجهی و ستیز با افکار منفی

بی توجهی و ستیز با افکار منفی دو روشی هستند که افراد می توانند با عقاید بدبینانه مقابله کنند. بی توجهی سبب می شود فرد تلاش کند به کار دیگری بپردازد تا توجهش از افکار بدبینانه دور شود. همچنین ستیز با خود و کلنجار رفتن روشی است تا فرد بفهمد که چرا عقاید بدبینانه اش غلط است . هنگامی که فرد بفهمد عقاید بدبینانه اش غیر واقعی است ، بیشتر آماده است تا عقاید واقعی را بیابد.بنابراین در مقابله با مشکلات آرام باشید ، نفس عمیق بکشید ، به مشکلات واقع بینانه و بدون داوری نگاه کنید و برای حل مشکل پاسخ مناسبی طرح کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.